Jenny's Bookcase

Voor echte boekenwurmen of ter inspiratie om te lezen

Renee van Amstel – Het spel van Floor

Een reactie plaatsen

Covertekst Het spel van Floor

Na Rick heeft Floor nooit meer gevonden wat ze werkelijk zocht: een nieuwe liefde die ook in staat was haar verlangen naar overgave te bevredigen. Tijdens de zoveelste opschoning van haar leven, doet ze niet alleen de laatste minnaar weg maar solliciteert ze ook naar een nieuwe baan als marketing-manager bij de glossy WAN!.

Voor een commercial van dit magazine komt ze in contact met de cameraman Jon. Hij ‘ziet’ (want hij is tenslotte cameraman) wie ze werkelijk is: een mooie, jonge vrouw die hunkert naar overmeestering. Jon is een zeer bedreven BDSM’er, thuis in de Japanse bondagetechniek shibari. Hij wekt opnieuw haar verlangen naar overgave, maar maakt  -aanvankelijk- nauwelijks gebruik van haar bereidheid om zich aan hem te onderwerpen. En dan komt Rick weer in beeld…

238 pagina´s
Karakter Uitgevers B.V. Uithoorn

ISBN 978 90 4520 721 6
NUR 301

Recensie

Zodra het boek op de mat viel, ben ik meteen aan het lezen geslagen. Ik wilde na het vorige boek uiteraard meteen weten hoe het verder zou gaan met Floor en of ze de afloop van het vorige boek te boven was gekomen. Meteen merkte ik dat Floor volwassener was (logisch gezien het boek zich een paar jaar later afspeelt) en ook de schrijfstijl van de auteur leek iets veranderd ten opzichte van het vorige boek. Niet te min, las ook dit boek heerlijk weg en had ik het binnen twee dagen al uit. Het is leuk om te lezen hoe Floor zich manifesteert in haar nieuwe baan en hoe ze het voor elkaar krijgt om  een eigen touch te geven aan de glossy WAN!. Hoe? Daar kan ik helaas niets over zeggen, maar het is wel heel erg grappig hoe ze het voor elkaar krijgt. Daarnaast ontmoet ze Jon (ja, zonder h) die op mij overkomt als een boeiende en een beetje mysterieuze man, waar je nog meer van zou willen zien. Hij zorgt er gelukkig wel voor dat we onze ‘oude’ Floor weer een beetje te zien krijgen, maar dan komt Rick weer in beeld. Een erg ongemakkelijke situatie voor Floor, zeker gezien de afloop van het eerste deel. Is het wel verstandig wat ze nu gaat doen in dit boek? Ik weet het niet, maar ergens snap ik het ook wel.

Wat ik vaker merk bij trilogieën dat het tweede deel een soort tussenstation is op weg naar het derde deel. Zo voelde ook dit boek. Het was spannend, maar het had niet de spanning van het eerste boek. Het maakte mij echter  wel nieuwsgierig hoe het nu af zal lopen en dat is een goed teken! Ik ben benieuwd hoe Rick een deel gaat uitmaken van boek drie en hoe zal het gaat met onze mysterieuze Jon. Ik kan niet wachten op het slot! Dat het spannend wordt, is een ding wat zeker is volgens de proloog.

Plaats een reactie