Jenny's Bookcase

Voor echte boekenwurmen of ter inspiratie om te lezen

Saskia Noort – Huidpijn

Een reactie plaatsen

Covertekst
Ieder mens heeft een duistere kant. Zo ook Anne, Nederlands populairste televisiepresentatrice en journaliste. Als ze haar grote liefde – en daarmee haar droom – dreigt te verliezen en het verdriet hierover breed wordt uitgemeten in de pers, moet ze alles op alles zetten om niet ook nog door haar vrienden, familie en eigen verstand in de steek gelaten te worden. […]

283 pagina’s 
Uitgeverij Ambo | Anthos, Amsterdam
ISBN 978 90 263 3139 8

Recensie
Dit is het eerste boek dat ik las van de zes genomineerden van de NS-publieksprijs in mijn kersverse rol als jurylid. Als je ook wilt stemmen op Saskia of een van de andere vijf boeken, klik dan op de afbeelding in het rechter menu op mijn blog. 

Anne is met haar vriend Sam in een IVF-kliniek in Duitsland. Het krijgen van een kindje lukt helaas niet via de natuurlijke weg. De bekendheid van Anne zorgt er voor dat ze moeten uitwijken naar het buitenland. Als Anne de behandeling heeft ondergaan komt Sam bij haar. Hij vertelt haar dat hij het niet kan, er is een ander in het spel. En daar ligt ze dan, in een kliniek in Duitsland, net haar eitjes afgestaan. Thuis pakt Sam zijn spullen en Anne kan alleen maar in verdriet en woede achterblijven. Dit is niet alles, ook het programma dat Anne presenteert wordt wegens tegenvallende kijkcijfers van de buis gehaald. Deze gebeurtenissen nemen Anne mee in oude en nieuwe gewoontes. Ze drinkt veel en probeert kosten wat het kost Sam weer voor haar terug te winnen. Dit heeft echter een averechts effect. Sam blijft verder weg dan ooit…

Het was alweer even geleden dat ik een boek van Saskia Noort las. Ik begon al op de avond van de installatie in haar boek. Als een fijne thriller betaamd leest ook deze thriller lekker snel weg. Toch heb ik wat kritische puntjes. Er zitten een aantal thema’s in, die van mij nog wel wat meer uitgediept mochten worden, zoals automutilatie. Ook het einde viel een beetje tegen, omdat ik iets heel spannends had verwacht. Het boek sloot voor mij niet af met een knal. Ondanks mijn kanttekeningen is het een ideaal boek voor wat ontspannen uurtjes leesplezier. Perfect voor de aankomende feestdagen om cadeau te geven of om lekker zelf te lezen.

Plaats een reactie