Jenny's Bookcase

Voor echte boekenwurmen of ter inspiratie om te lezen

Ellen Lina – Koningslaan

2 reacties

Covertekst
Na het tragisch overlijden van haar overspelige man, verhuist de tweeëndertigjarige Charlie van Amerongen met haar twee dochtertjes terug naar haar geboortedorp. Een nieuwe baan, een nieuwe woning, een nieuwe start. Charlie heeft een zwaar jaar achter de rug en heeft het nodig om het verleden achter zich te laten en opnieuw te beginnen. Alles lijkt goed te gaan. Haar huis aan de statige en populaire Koningslaan is prachtig, haar kinderen zijn blij, ze maakt vrienden, en haar werk – als juf van groep 3 op basisschool Koningsbos – bevalt goed. Het lukt haar zelfs om voorzichtig een nieuwe liefde toe te laten, de jonge Finn Bogers weet Charlies’s hart te veroveren. Voor het eerst sinds lange tijd durft ze weer gelukkig te zijn. Helaas blijkt al snel dat niks is wat het lijkt en loopt alles mis. Haar nieuwe vrienden beginnen zicht tegen haar te keren, ze raakt haar baan kwijt en haar huis voelt niet meer veilig. Zelfs haar eigen familie begint aan haar te twijfelen. Charlie dacht dat ze alles op de rit had, maar haar nieuwe start draait uit op een complete nachtmerrie.

328 pagina’s
Uitgeverij Ellessy, Arnhem
ISBN 978 90 866 0349 7

Recensie
Ook dit jaar ben ik hekkensluiter van de blogtour van het nieuwe boek van Ellen Lina. De blogtour startte in januari en nu mag ik eindelijk vertellen wat ik er van vind. Drum rolls…
Wil je meer lezen over de vorige blogtour, dan kan dat hier

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen en het meteen zeggen: Aan de start van het boek dacht ik dat ik in een thriller was beland, maar kort daarna wordt het een heel fijne roman waarin Charlie haar leven aan het oppakken is. Ergens in het boek gaan die twee verhaallijnen bij elkaar komen, maar hoe en wanneer bleef steeds de vraag. Ellen Lina weet als geen ander mij te boeien met haar vlotte pen en prettige schrijfstijl. De plotwendingen zijn onverwachts en verrassend. Deze zag ik niet aankomen en Charlie moet ineens dealen met een zeer bijzondere situatie. Ze wordt tot het uiterste gedreven en ze mag van geluk spreken dat haar ouders zo lief zijn om haar dochters op te vangen.

De boeken van Ellen Lina moet ik altijd binnen een dag uit hebben, zo snel leest het. Soms voelt dit alsof ik onrecht doe aan het werk dat Ellen in het boek heeft gestopt, maar hoe kan ik nu ophouden met lezen als het zo spannend is? Dit boek zit naast spanning ook vol romantiek en liefde, maar ik denk dat als Ellen Lina deze stijl doorzet, dan hebben we er een heel goede thriller auteur bij wat mij betreft. Het thrillerelement vond ik in dit boek nog meer aanwezig dan in haar vorige boek. Dus: ‘Ambo Anthos, hebben jullie nog een plekje in jullie fonds voor een hele goede, leuke en betrokken auteur?’ 

Bedankt uitgeverij Ellessy en Ellen Lina dat ik dit boek mocht lezen!

Wil je nog meer reacties lezen over het boek van Ellen Lina? Kijk dan bij een van mijn collega-bloggers:

 

2 thoughts on “Ellen Lina – Koningslaan

  1. Haar eerste boek staat nog op mijn lijstje, dikgedrukt…. En deze komt er nu ook bij. Ben benieuwd of het mij ook zo goed bevalt.

Plaats een reactie