Jenny's Bookcase

Voor echte boekenwurmen of ter inspiratie om te lezen

Renee van Amstel – De extase van Floor

Een reactie plaatsen

Covertekst 

Floor heeft ontdekt dat ze nog gevoelens koestert voor haar ex Rick en heeft daarom, met instemming van Jon, ook Rick toegelaten tot haar liefdesleven. Ze geniet van haar twee mannen, beide Dom, en hun soms ongenadige manier om haar lief te hebben. Maar dat niet alleen, ze constateert verbaasd dat zij maar al te graag – in opdracht van Rick – op zich geboden laat worden, waarna ze zich een halfuur moet overgeven aan de spannende wensen van de hoogste bieder.

Dan gebeuren er rare dingen. Er hangt een enkele en bebloede handboei aan haar deur en ze ontvangt een dreigbrief. Tegelijkertijd gaat ze zich meer en meer afvragen of haar toenemende behoefte om zich, als sub, volledig en zonder beperkingen ter beschikking te stellen aan een Dom, wel te rijmen is met haar liefde voor twee mannen. Er dringt zich een onmogelijke keuze op, die voelt als een keuze tussen liefde en haar behoefte aan submission.

237 pagina´sFloor
Karakter Uitgevers B.V., Uithoorn
ISBN 978 90 452 0582 3
NUR 301

Recensie

Jammer, jammer, jammer. Het laatste deel alweer in de trilogie van Floor. Aan al het goede komt dus blijkbaar echt een eind. Floor heb ik gedurende de drie boeken ervaren als een erg toegankelijk hoofdpersoon, waar ik mij op sommige vlakken mee kon identificeren. We hebben beide dat jonge en ambitieuze. Echter heb ik zelf niets met BDSM (echt waar!), maar het is wel boeiend geweest om een kijkje te nemen in deze voor mij onbekende wereld. Niet alleen stond BDSM centraal in de afgelopen boeken, maar in dit deel ook de polyamoreuze relatie die Floor heeft met Rick en Jon. Het lijkt mij ontzettend ingewikkeld, maar Floor brengt het er erg goed van af. Althans in het begin… Gedurende het verhaal komen er kleine barstjes in het perfecte plaatje van de ‘dubbele relatie’. Niet alleen omdat er twijfels komen vanuit Floor, maar ook omdat ze ineens nare bedreigingen ontvangt thuis. Wie is het er niet mee eens dat Floor twee mannen liefheeft? Is Rick jaloers, is het toch Jon of zou er nog iemand uit het verleden hier een rol in spelen? Kortom, een extra stukje spanning wat maakt dat het boek heerlijk weg leest.

Ik heb erg genoten van dit boek, maar ook van de vorige delen. Heb je zelf nog niets gelezen van Floor, dan raad ik je aan de trilogie in zijn geheel in je koffer te stoppen. Hierbij wil ik ook Renee van Amstel bedanken voor het schenken van de boeken en het knappe schrijfwerk. Floor is gewoon echt en dat geschreven door een man… Dus eigenlijk moet ik zeggen, bedankt René Brouwer! Lees ook eens zijn boek, ‘De vrouw van de ambassadeur’.

Plaats een reactie